Hidrogénhajtású Toyotával járhat ezentúl Ferenc pápa
Akár 500 kilométert is elmegy zéró károsanyag-kibocsátással.
Akár 500 kilométert is elmegy zéró károsanyag-kibocsátással.
Az újdonság alig több, mint 2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig meghaladja a 350 km/h-t.
Az újdonság nagyteljesítményű villanymotorjai üzemanyagcellából nyerik az energiát.
A második generációs Mirait nem tart tovább teljesen feltölteni, mint egy normál autót benzinnel megtankolni.
A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
A Nikola újdonságát nemcsak árammal, hanem akár hidrogénnel is fel lehet tölteni.
Ferenc pápa volt 38 év után az első katolikus egyházfő, aki Japánba látogatott. Amíg ott tartózkodott üzemanyagcellás autót használt.
A tisztán elektromos hajtásláncú kamion erejével nem lesz gond, de a hatótávja még nem túl nagy.
A töltési idő és a hatótáv nagyon is rendben van, most már "csak" a töltési infrastruktúrán lenne mit javítani.
Az első- és a második generációs Mirai külseje között semmi hasonlóságot nem lehet felfedezni. És milyen jól van ez így.
Nem csalás, nem ámítás, ezt a Toyotát tényleg pár perc alatt fel lehet tölteni. És bár villannyal megy az autó, mégsem árammal kell táplálni, hanem valami sokkal izgalmasabb anyaggal, amiből a végén aztán víz lesz.
Az újdonságot villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
Ezen a mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen egy igen ritka, csak vízpárát kipöfögő autó parkolt.
A belső égésű motorral szerelt járművek tömeges lecserélését a hidrogénhajtás elterjedése is elhozhatja. Csak még nagyon drága a technológia.
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént”? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.
Az autóipar meghatározó szereplői különbőző stratégiák mentén bútoroznak össze.
A környezetbarát autózás nem mindenhol egyenlő az akkumulátoros villanyautókkal. Akad alternatíva is.
Nagyon gyorsan feltölthető, majd több száz kilométert is meg tud tenni, nincs hangja és vizet csöpögtet az aszfaltra. Ez ma már nem sci-fi, hanem a Honda működőképes, sorozatgyártású hidrogénautója, amit a szomszédos Ausztriában fogtunk vallatóra.
Egy Tesla Model S-t bütyköltek át üzemanyagcellás járművé.